LISE LAGERLIND HØYLAND: 2X

PASSION - LIDENSKAP

Passion er et spennende ord som fanger mye , og det er en god og positiv følelse. For meg er passion fargene rød og rosa.

OM PROSJEKTET: Inspirasjonen og ideen til valg av tema Passion var en etikett på en vinflaske med navnet passion. Jeg har malt med akrylfarge, og har benyttet image transfer på 2 av bildene. Bildene er malt på akrylmalerpapir, bomullslerret eller lin lerret. 1. Bilde er malt med inspirasjon fra Mark Rothko, det er lag på lag med ulike rødtoner i tynne lag med mye vann.
2. Fargepaletten til dette bildet er inspirert av kunstneren Hanne Kristiansen, Bilde er malt i tynne lag på lag av ulike rødtoner, noe brunt og litt gult. Jeg har også malt inn en høyhelt sko “Christian Louboutin” . 3. - 4 I disse to bildene har jeg benyttet teknikken Image transfer og lagt inn bilde som var på etiketten på vinflaske som ga meg ideen til dette prosjektet.
5. I dette bilde har jeg tegnet et stilleben og deretter malt bilde i to ulike stemning ved bruk av farge. Det er et stort tema som jeg kan utforske lenge .Jeg synes det er fasinerende hvordan det norsk ord et Lidenskap byttes med det engelske passion i norsk setninger. Tradisjonelt er lidenskap følelser i forhold til et annet menneske men brukes stadig oftere for å understreke at en har stor interesse eller beundring for noe, det er dette jeg formidler i dette prospektet.

BIO: Jeg er oppvokst og bosatt i Oslo. Jeg er utdannet økonom og jobber i forsikringsbransjen.. Jeg har alltid hatt maling som hobby og har igjennom mange år malt på glass . Jeg maler nå med akrylfarger på lerret, og beveger meg fra et figurativt til abstrakt uttrykk.. Dette er den andre digitalt utstilling på Nydal Kunstskole jeg deltar på.. I tillegg har jeg hatt utstillingen “Underveis” sammen med andre elever i galleri M15 høsten 2020.

KONTAKTINFO

Tlf. 93403042