ELIN GRUST; 2A

OBSERVER

Mine bilder tar utgangspunkt i egne drømmer og fantasi. Jeg har forsøkt å skape rom som gjenspeiler min opplevelse av erfarte drømmer.

OM PROSJEKTET: Verkene er tegnet med blyant på papir og malt med akryl på lerret. Jeg har prøvd å fange historiene og stemningen jeg opplevde. Min prosess har bestått i å plukke elementer fra faktiske drømmer og satt sammen til motiver. Samtidig med dette, så har det praktiske arbeidet vært spontant, og jeg har jobbet ut motivene intuitivt. Det underbevisste har bestandig interessert meg. Det er rått, ekte og mystisk. Det eksisterer ingen grenser når det kommer til menneskets fantasi, så dette er derfor en kilde til ubegrenset inspirasjon og kraft for meg. Den menneskelige psyken har mange lag, og det er kun den enkelte som kan tolke sitt eget hode. Denne kunnskapen gir meg en følelse av å være betydningsfull og original. Jeg føler derfor at mine bilder er et vindu som viser rett inn i min helt egne verden.

BIO: Jeg er utdannet kunstfotograf ved Oslo fotokunstskole, og har jobbet som fotograf og billedkunstner på hobbybasis i ti år. Nylig har jeg tatt en 2 åring billedkunstutdanning på Nydalen Kunstskole. Jeg har tegnet så lenge jeg kan huske.

KONTAKTINFO:
Tlf. 99408199