LINDA LÆGREID, 2P

TRÆRNE I BYEN

En studie av trær, av ro og tidløshet midt i kaos og tid.

OM PROSJEKTET: I min oppgave har jeg fordypet meg i bytrærne i Oslo. De gir liv til byen der de står store og gamle for seg selv eller i parker, langs gater og alléer. For å tilnærme meg tema har jeg gått rundt i byen, tatt bilder, notater, lydopptak og skisset. Sett, tenkt og stått stille. Bildene som er med i denne utstillingen er malt med utgangspunkt i eget foto. Jeg har i all hovedsak jobbet med akrylmaling på papir. Denne oppgaven er en utforsking. Jeg har forsøkt å fange trærnes krokete former og silhuetter, stemningen jeg oppfatter, og følelsen av levende stillstand.

BIO: Født 1989. Vokst opp i Eidfjord i Hardanger, og bodd mange steder i Norge og i kortere perioder i utlandet etter ungdomsskolen. Bor nå i Oslo og jobber som psykolog. Gått på tegne- og malelinje på folkehøgskole, tatt ett helgekurs i personlig maleri og har nå gått 2 år ved Nydalen Kunstskole.

KONTAKTINFO:

E-post. linda.laeg@gmail.com