RAKEL KRISTIN KANESTRØM, 2P

DET BESTE I LIVET

Lykken er en god fjelltur - men også å oppdage malingens bestanddeler, blande farger på pigmentnivå og virkelig se verdien av gråtoneskalaen.

OM PROSJEKTET: Jeg har tatt utgangspunkt i et fjellandskap for å utforske egen fargepalett med fokus på  komplementærkontrast og gråtoner. Fjellandskapet er basert på et foto av tanten min på en av hennes utallige fjellturer. Hun elsket å gå i fjellet. Bildet berører meg, og jeg håper jeg klarer å formidle en liten smak av de gode opplevelsene hun hadde på turene sine. Jeg har malt med Ara akrylmaling i titanhvitt og to nesten komplementære farger - ultramarin og gul jernoksid - på 120 x 80 cm lerret.

BIO: Rakel Kristin Kanestrøm, født 1966, er oppvokst i Bergen. Hun er utdannet sivilingeniør ved NTH i Trondheim, med doktorgrad i teknisk kybernetikk. Etter studiene har hun arbeidet som førsteamanuensis i Haugesund og som overingeniør i olje- og gassindustrien i Stavanger. Via sin interesse for energimedisin og holistisk helse, ble hun for ti år siden ledet til et helgekurs i intuitiv maling. De to siste årene har hun tatt billedkunstutdanning ved Nydalen Kunstskole. Kanestrøm bor nå i Bergen, er gift og har to voksne barn.

KONTAKTINFO:
Tlf. 94838624
Epost: rakel@kanestrom.art
Nettside: www.gallerirkk.com

VERKSLISTE:
1. Det beste i livet, 120 x 80 cm, akryl på lerret, (pris på forespørsel)